Tagi

, , , , , , , , ,

English: Some time ago, a friend of mine doubted whether LONGREDTHRED was a real blog about sewing so now I can say: in your face! 3 last posts present 3 different handmade dresses so LONGREDTHREAD must be a blog about sewing and making clothes.

In the photos below you can see my newest winter dress. It’s made of colourful tweed with green glitter thread and poliester lining. The top of the dress is cut acording to a pattern no 101 from Burda 2/2011 (with some minor improvements). The bottom is an improvised A-line skirt with side pockets.

Polish: Niedawno pewna osoba powątpiewała czy LONGREDTHREAD to blog o szyciu… No i co? No i 3 ostatnie posty prezentują 3 różne sukienki uszyte przeze mnie więc LONGREDTHREAD to zdecydowanie blog o szyciu!

Na zdjęciach poniżej prezentuję moją nową zimową sukienkę, której szycie zakończyłam wczoraj wieczorem. Tkanina wierzchnia: morsko-czarny tweed z zieloną brokatową nitką, pod spodem: poliestrowa podszewka w kolorze turkusowym. Wykrój od pasa w górę to poprawiona przeze mnie góra sukienki nr 101 z Burdy 2/2011 (poprawiałam zaszewki i długość pach). Od pasa w dół – zaimprowizowana szeroka spódnica z kieszeniami.

Szycie sukienki przebiegało bez większych komplikacji ale cały czas miałam nadzieję, że obędzie się bez szycia podszewki (szycie podszewki to nic innego niż uszycie sukienki po raz drugi więc zajmuje to sporo czasu). Niestety, z powodu brokatowej nitki materiał wierzchni jest mocno gryzący więc podszewkę dodać musiałam. BTW, tym razem powstrzymałam się od ciachnięcia spódnicy ale wyznam, że mnie korciło :).

szycie, szycie ubrań, blog o szyciu, handmade, zimowa sukienka, winter dress, sewing, making clothes, wykroje burda, burda patterns

photos by podwiatr

szycie, szycie ubrań, blog o szyciu, handmade, zimowa sukienka, winter dress, sewing, making clothes, wykroje burda, burda patterns

szycie, szycie ubrań, blog o szyciu, handmade, zimowa sukienka, winter dress, sewing, making clothes, wykroje burda, burda patterns

szycie, szycie ubrań, blog o szyciu, handmade, zimowa sukienka, winter dress, sewing, making clothes, wykroje burda, burda patterns

dowód na istnienie podszewki ;)

