Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: I’m making another 50s’ inspired dress. This time it’s made of a blue textile and I used a different dress pattern which I found in Burda 11/2007. The pattern is quite simple but I added side pockets in the skirt as a kind of personal touch. As you can see the dress is almost done. I have to hem it and fix the zip because now there is a lot of extra fabric between my shoulderblades.

Besides, let me present you the dotted cotton fabric for my next project. I swore I wouldn’t buy anything new but some promises are just ment to be broken. But I have a great excuse – I run a blog about making clothes, you know.

Polish: Zachęcona pozytywnym odbiorem kwiecistej sukienki z poprzedniego postu (kiedy przyszłam w niej do pracy zebrałam milion komplementów) postanowiłam uszyć sukienkę w stylu lat 50tych z innej tkaniny, nieco bardziej odpowiedniej na te porę roku. Wybór padł na melanżowy niebieski miks ubraniowy i wykrój z Burdy 11/2007, który od dawna miałam na uwadze. Tym razem na szczęście podszewka była zbędna, co znacznie przyspieszyło proces krojenia i szycia. W bocznych szwach spódnicy wszyłam kieszenie. Do wykończenia pozostało mi jeszcze:

- podwinąć dół spódnicy,

- wybrać nadmiar materiału na karku i między łopatkami bo w tej chwili cały tył mi mocno odstaje,

- wszyć zamek – w tej chwili jest tylko przyfastrygowany.

Planuję już szycie kolejnej sukienki z granatowej bawełny w białe groszki, którą kupiłam kilka dni temu łamiąc po raz tysięczny daną sobie obietnicę przystopowania z zakupami tkaninowymi. Ale wiecie, mam dobrą wymówkę: prowadzę blog o szyciu więc te wszystkie materiały są mi ABSOLUTNIE NIEZBĘDNE :)!

blog o szyciu, dress, lata 50te, making clothes, sewing, styl retro, sukienka, sukienka retro, szycie, szycie ubrań, ubrania handmade

prawie gotowa niebieska sukienka

blog o szyciu, dress, lata 50te, making clothes, sewing, styl retro, sukienka, sukienka retro, szycie, szycie ubrań, ubrania handmade

zbliżenie na melanż :)

blog o szyciu, dress, lata 50te, making clothes, sewing, styl retro, sukienka, sukienka retro, szycie, szycie ubrań, ubrania handmade

bawełna w kropki

