Tagi

, , , , , , , ,

English: Here’s my alternative christmass tree. I took a branch, hang it on a wall and decorated it with all the heart hangers I had made last week. Instead of chains I put red strings of beads. Living in a rather small flat it’s a great space-saving solution plus I won’t have to clean up the needles fallen of the spuce.

Polish:W tym roku zamiast choinki mam taką oto gałąź. W dawnej Polsce szlacheckiej wieszało się takie wiechcie u powały zanim Polacy zaadoptowali z zagranicy zwyczaj ubierania choinki. W niektórych rejonach nazywało się to „podłaźniczka”. Niemniej jednak gdy wymyśliłam tę świąteczną dekorację nie przyświecała mi myśl o kultywowaniu staropolskich zwyczajów tylko fakt, że w moim niedużym mieszkaniu nie ma żadnego wolnego kąta na choinkę.

Mam wiec alternatywną choinkę w tym roku a do jej zrobienia wykorzystałam:

– dużą gałąź,

– pół metra szerokiej wstążki,

– 35 serduszek uszytych własnoręcznie z lnu i bawełny,

– 5 sznurków czerwonych korali zamiast łańcuchów,

– i jeszcze planuję dodać trochę pierniczków gwiazdek.

szycie, sewing, dekoracje swiateczne, zawieszki serduszka, handmade

szycie, sewing, dekoracje swiateczne, zawieszki serduszka, handmade

szycie, sewing, dekoracje swiateczne, zawieszki serduszka, handmade

szycie, sewing, dekoracje swiateczne, zawieszki serduszka, handmade

szycie, sewing, dekoracje swiateczne, zawieszki serduszka, handmade

