Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: This entry is only in Polish – sorry guys.

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

Polish: Jak uszyć taką spódnicę ze starego T-shirtu?

Bardzo bardzo prosto. Potrzebujemy:

-podkoszulek w rozmiarze XL albo jeszcze lepiej XXL,

-nić w pasującym kolorze,

-maszyna i cienkie igły do maszyny – najlepiej 70tki,

-gumka szerokości 7mm,

-agrafka i igła,

-kawałek flizeliny lub taśma flizelinowa.

1. Mierzymy klientkę :) i ustalamy szerokość spódnicy.

Najładniej wyglądają spódniczki wykonane z 2 prostokatów o szerokości równej 150% obwodu w pasie. Czyli szyjąc na kruszynkę 46cm w pasie potrzebowałam 2 prostokąty o szerokości 46+23=69cm. Minimalna szerokość spódnicy to 50% obwodu bioder +5 cm. Czyli szyjąc na pannę z 90cm w biodrach potrzebujemy co najmniej 45+5=50cm.

2. Odmierzamy długość, dodajemy 1,5 cm na podłożenie i obcinamy podkoszulek pod pachami.

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

3. Przyprasowujemy od lewej strony pasek flizeliny o szerokości 1,5cm. Flizelina zapobiegnie nadmiernemu rozciąganiu się materiału podczas szycia na maszynie.

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

4. Podwijamy i przypinamy szpilkami.

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

5. Szyjemy na maszynie ściegiem elastycznym – np dużym zygzakiem lub jakimś ściegiem owerlokowym. Dobrze najpierw wykonać próbę szycia  na niepotrzebnym kawałku tego samego materiału. Na kawałku szmatki przyprasować pasek flizeliny, zgiąć, poszyć kawałek i zobaczyć jak wyszło. Jeśli wyszło źle spróbować innego ściegu.

Szyjemy tuż przy końcu założenia zostawiając u góry tunel do przewleczenia gumki. Nie doszywamy do samego końca tylko zostawiamy 1cm przerwy między początkiem szwu a jego końcem – ten odstęp potrzebny jest aby móc włożyć agrafkę do tunelu. (*Ja będąc osobą zaawansowaną w szyciu najpierw ostebnowałam na maszynie dziurkę ale osoby początkujące muszą sobie ułatwiać życie:)

Zakańczamy nitki tzn przewlekamy je na lewą stronę, nawlekamy na igłę i ręcznie przeszywamy parę razy po lewej stronie. Jeśli tego nie zrobicie nitka zacznie się pruć!!!

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

6. Zapinamy gumkę na agrafce, przeciągamy przez tunel i ręcznie zszywamy końce.

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

7. Gotowe. Ja jeszcze przyszyłam z przodu kokardkę dla ozdoby.

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

jak uszyc spodnice, how to make a skirt, szycie dla dzieci, szycie, sewing

Zapisz

Reklamy