Tagi

, , , , , , , , , ,

English: It’s finally ready – my supercute frilly blouse. It’s made of creased silk and it was a hell to sew. My mother said I was too ambitious – sad but true. Next time when I want to sew silk again kick me hard so I get my common sense back. I combined 3 different patterns here – I used Burda 9/2009 pattern for a shirt (with alterations which I can’t really explain in English), the sleeves are from Burda Easy Fashion F/W 2009 dress pattern, and the frills & neckline are taken from some super old Burda pattern from the 90s which I found in my collection.

Polish: W końcu skoczyłam szyć zapowiadaną bluzkę z falbankami z gniecionego białego jedwabiu. Szyło się ją hadkorowo i w międzyczasie zdążyłam skroić 2 spódnice. Już nigdy więcej nie tknę jedwabiu bo mnie wykańcza psychicznie! Korzystałam z następujących wykrojów:

– wykrój na koszule z Burda 9/2009 ale pozbyłam się karczka na ramionach,

– rękawy wzięte są z wykroju na sukienkę z Burda „Szycie krok po kroku” J/Z 2009,

– falbanki i stójka wzięte z jakiegoś starego wykroju Burdy z lat 90tych z mojej kolekcji (niestety wtedy nie byłam taka porządna jak teraz i w ogóle nie opisywałam wykrojów).

silk bluse, jedwabna bluzka, frills, falbanki, sama uszyłam, sewing, handmade

silk bluse, jedwabna bluzka, frills, falbanki, sama uszyłam, sewing, handmade

silk bluse, jedwabna bluzka, frills, falbanki, sama uszyłam, sewing, handmade