Tagi

, , , , , , , , , , , , ,

English: A short tutuorial „How to make a puppet”. It’s very very easy. You can use a sewing machine or hand-sew everything.

YOU NEED:  2 pieces of felt 30×20 cm, a small piece of felt for the mouth, threds, sharp scissors & 2 buttons for the eyes.
1. First draw the body and all the details such as mouth, eyes, stripes, etc with a chalk.
2. Sew the details such as eyes, bows, etc.
3. Put the front part on the back part and sew everything with the use of sewing machine.
4. Cut everything carefully.
* IF YOU HAND-SEW THE PUPPET YOU MUST FIRST CUT THE BODY AND THEN SEW ON THE CONTOUR.
It’s done :).

Polish: Krótki kurs obrazkowy o szyciu pacynek. Można uszyć je na maszynie albo ręcznie.

POTRZEBUJEMY: 2 arkusze cienkiego filcu, skrawek kontrastowego filcu na pyszczek, nici, guziki na oczy, ostre nozyczki.
1. Najpierw narysować wszystkie detale kredą.
2. Potem w oznaczonych miejscach przyszyć oczy, pyszczek, paski i inne detale.
3. Położyć przód z ponaszywanymi detalami na tył i poszyć na maszynie – ja szyję zygzakiem.
4. Wyciąć i pozakańczać nitki.
* JEŚLI SZYJEMY RĘCZNIE trzeba najpierw wyciąć ciałko pacynki a potem obszyć całość ściegiem jak do haftu richelieu.
I gotowe :).

puppet tutorial, how to make a puppet, jak uszyć pacynkę, szycie dla dzieci, sewing for kids

WHAT YOU NEED / POTRZEBUJEMY:

puppet tutorial, how to make a puppet, jak uszyć pacynkę, szycie dla dzieci, sewing for kids

1. DRAW THE LINES / RUSUJEMY KSZTAŁT KREDĄ.

puppet tutorial, how to make a puppet, jak uszyć pacynkę, szycie dla dzieci, sewing for kids

2. SEW ALL THE DETAILS / PRZYSZYWAMY DETALE Z PRZODU.

puppet tutorial, how to make a puppet, jak uszyć pacynkę, szycie dla dzieci, sewing for kids

3. SEW THE CONTOUR OF THE BODY / ZSZYWAMY CAŁOŚĆ.

puppet tutorial, how to make a puppet, jak uszyć pacynkę, szycie dla dzieci, sewing for kids

4. CUT THE CONTOUR / WYTNIJ I ZAKOŃCZ NITKĘ.

puppet tutorial, how to make a puppet, jak uszyć pacynkę, szycie dla dzieci, sewing for kids

DONE! / GOTOWE!