Tagi

, , , , , , , ,

English: Today I’m gonna reply some frequently asked questions plus the things you asked me HERE.

Where did you learn how to sew?
I learnt the basics from my talented mother and then I had lots & lots of practice. I have never taken part in any sewing classes or whatever else. I started making clothes when I was 14 which was long LONG time ago. And before that I had been making clothes for my dolls.
Where do you buy fabrics and beads?
I buy fabrics in BIG fabrics shops (‚coz there is a lot of choice) and via the Internet. I usually purchase jewellery components on Allegro (internet auctions like Ebay). HERE you can read my old post about where you can buy some cool fabrics.
Can you make a skirt/dress/sth else for me?
Sorry but I can’t make clothes without a fitting. What’s more, I don’t really have the time.
I made a dress using the same pattern. Why doesn’t it look like yours?
I have no idea. There could be many reasons – a mistake in cutting, a mistake in sewing, you chose a different fabric, you didin’t iron enough, you have a different body type and what looks good on me just doesn’t look good on you.
Where do you find the time to make all these things?
Well, I am a very organised person. To the extend you wouldn’t believe!
Why bother sewing if you can buy everything in 10 minutes?
Of course I buy clothes in regular shops! I sew for fun, to relax after a hard day at the office, to make sth nice for my friends, and just because I can.

Noelle : Any tips for total beginners?
Start with easy projects and practice sewing a lot. It’s all about regular practice.

Polish: Dzisiaj post z odpowiedziami na pytania najczęściej zadawane mi w mailach oraz odpowiedzi na pytania zadane TUTAJ.

szycie, sewing, fashion atelier, pracownia mody, moda szczecin, podwiatr photography
Gdzie nauczyłaś się tak szyć?
Nauczyłam się szyć sama metodą prób i błędów – nigdy nie byłam na żadnym kursie. Gdy miałam 14 lat mama pokazała mi jak włączyć maszynę po czym kazała przeczytać instrukcję. BTW, moje obie babcie były krawcowymi więc szycie mam w genach.

Gdzie kupujesz tkaniny i koraliki?
W DUŻYCH sklepach z materiałami bo tam jest największy wybór. W internecie – Allegro, Ebay. Dużo materiałów dostaję od znajomych w zamian za moje usługi krawieckie. Koraliki kupuję na Allegro i na fachowych giełdach. TUTAJ jest mój stary post o tym gdzie można kupić fajne materiały.

Czy uszyjesz mi spódnicę/ sukienkę/ etc?
Nie podejmuję się szycia ubrań jeśli nie ma możliwości zrobienia przymiarki. Poza tym, bądźmy szczerzy, nie mam aż tyle czasu.

Uszyłam spódnicę/ bluzkę/ etc z tego samego wykroju więc czemu nie wygląda tak jak twoja!?
Nie mam pojęcia. Może uszyta jest z innego materiału? Może popełniony został błąd w krojeniu albo w szyciu? Może po prostu masz inną figurę i dana rzecz inaczej leży? Poza tym często zmieniam w wykrojach różne rzeczy – a to rękawy, a to pasek, a to zrezygnuję z kieszeni, etc.

Po co szyć skoro można sobie wszystko kupić w 10 minut?
Skłamałabym pisząc, że nie kupuję ubrań w sieciówkach. Oczywiście, że kupuję. Szyję głównie po to żeby się odstresować albo żeby zrobić coś miłego dla moich przyjaciółek.

Czy nie jesteś za chuda? Jesteś na jakiejś diecie? itp itd etc…
Nie jestem wcale taka chuda tylko proporcjonalna do wzrostu (162). Nie jestem na żadnej diecie i nigdy nie byłam. To kwestia genów – moja mama będąc studentką miała 56cm w talii. Tak tak! Przestałam się mieścić w jej panieńskie sukienki dawno temu.

Kasienka : Jak długo zajmujesz się szyciem ?
Piwi : Jak długo już szyjesz i od czego właściwie się to zaczęło, coś/ktoś Cię zainspirował czy może po prostu powiedzmy, że miałaś taki kaprys?
Szyję od kiedy dostałam Barbie na pierwszą komunię. Serio! Jako dziecko miałam zaprenumerowaną gazetkę „Wykroje dla lali” – pamięta to ktoś? – i razem z moją sąsiadką Lucyną szyłyśmy dla naszych lalek. Szmatek dostarczała moja babcia, która posiadała własną pracownię krawiecką w Szczecinie.
Kiedy miałam jakieś 14lat moja rodzicielka pozwoliła mi w końcu dotknąć swojego cennego Łucznika po tym jak przysięgłam, że będę uważać i nie przeszyję sobie palca :) i potem było już z górki. Jako nastolatka miałam wysoką motywację żeby szyć bo słuchałam black metalu i lubowałam się w ciuchach a’la wampirzyca, których w tamtych czasach nie można było sobie kupić ot tak w sklepie ani tym bardziej zamówić w internecie bo wtedy nikt nie miał internetu!
Mila : Kiedy ty masz na to wszystko czas?
Mam tyle samo czasu co wszyscy – pracuję w 2 firmach i do tego studiuję zaocznie ale jestem BARDZO zorganizowaną osobą i nie marnuję czasu na głupoty. Od 10 lat żyję bez telewizji, nie spędzam całych dni i nocy na Facebooku, nie marnuję weekendów snując się po centrach handlowych, itp.

Agness : Czemu te wszystkie Twoje spódnice są takie krótkie? Gdzie Ty je nosisz?
Bo mam zgrabne nogi a spódnice wcale nie są takie krótkie. Nosze je np do pracy i nikt nie zgłaszał sprzeciwu. Poza tym na blogu jest też dużo długich spódnic.

ania.wolska : Czemu nigdy nie pokazujesz buzi na zdjęciach?
brumming : Dlaczego niebieski kapelusz opada Ci na twarz? Dlaczego Twój fotograf tak kiepsko kadruje, że nie widać Twojej buzi?? Może jesteś facetem??
Z wygody i ze zdrowego rozsądku. Nie jestem facetem ale ponoć mam męski mózg :) a fotograf kadruje dobrze – ja te głowy osobiście sobie obcinam.

brumming: Dlaczego Twój blog uzależnia? Dlaczego wygrywasz tyle konkursów?
Etam zaraz uzależnia :/. Wygrywam konkursy bo w nich startuję a moja zdolna konkurencja – nie.

brumming: Jaka jest Twoim zdaniem recepta na sukces bloga?
Pisać o tym na czym się znamy, dobre zdjęcia i regularne posty? Plus założenie konta na blox.pl, który reklamuje swoje blogi na billboardach w dużych miastach. Niestety ja jestem na wordpressie.

Caroll : Czemu nie robisz już biżuterii?
Robię ale rzadziej.

topka_topka : Czy mogłabym prosić o instrukcję zrobienia metek?
Lola : Jak zrobić takie fajne własne metki?
Za pomocą papieru termoaktywnego marki Folex (do kupienia w sklepach komputerowych) i tasiemki bawełnianej. Jak będę robiła metki następny raz to przygotuje kurs obrazkowy.

Aktoza : Jak długo zajmuje Ci uszycie powiedzmy sukienki czy bluzki o średnio skomplikowanej formie, mając wkrój z Burdy?
Nigdy nie mierzyłam bo zazwyczaj szyję na raty przez kilka dni. To zależy od fasonu i materiału. Jakbym miała oszacować na oko to  10-15 godzin.

Aktoza: Gdzie chadzasz na imprezy w Szczecinie? Może kiedyś cię spotkałam?
Często bywam na koncertach w Słowianinie.

Zulina : W związku z dzisiejszym newsem o Pakamerze mam takie pytanie – jak się tam dostałaś?
Decydujące kryteria to profesjonalne zdjęcia i oryginalne prace dobrej jakości. Jakoś się załapałam dzięki pomocy podwiatr.

Bella : Czemu usunęłaś wszystkie posty o gotowaniu?
Stwierdziłam, że nie pasują do tematyki bloga.

sweet.demon : 1. Czy nie wkurza cie, ze niektórzy chamsko po tobie małpują?
„Imitacja jest najwyższą formą uznania.” Wszystkie znane blogerki mają swoich kopistów przy czym małpowane są nasze najłatwiejsze projekty – kapcie Zuzy Górskiej (a nie jej torby worki), chusteczniki Zielonego Wzgórza (a nie jej listonoszki), woreczki Traczki (a nie jej etui na laptopy), itp. W przeciwieństwie do dziewczyn, szycie nie jest źródłem mojego utrzymania, więc się nie przejmuję.

sweet.demon : 2. Jak rodzina reaguje na twoje hobby?
Mojej rodziny w ogóle nie rusza moje szycie. Moje obie babcie były krawcowymi. Moja mama potrafi szyć prawdziwe cuda, jej siostra też. Nigdy nie konsultuję mojego szycia z babcią ani tym bardziej się jej nie chwalę bo na pewno dostałabym ochrzan za rażące błędy w technice krawieckiej :).

sweet.demon : 3. Jak długo trzeba się uczyć szyć aby być w stanie uszyć sukienkę albo spódnicę?
Podstawowy kurs krawiecki trwa tydzień a czasami dwa. Znam dziewczynę, totalnego samouka, która zaledwie po 5 (!) miesiącach szycia miała prawdziwy pokaz mody z własnoręcznie uszytymi sukienkami a jej ciuchy zostały na pniu wykupione do butików w Warszawie.

sweet.demon : 4. Jaką maszynę poleciłabyś dla zaczynających naukę szycia?
Kup najlepsza maszynę na jaką Cię stać albo pożycz sobie od kogoś starego Łucznika – to były bardzo porządne maszyny.

sweet.demon : 5. Czy nosisz na co dzień te swoje sukienki czy raczej wiszą w szafie?
Oczywiście, że je noszę!