Tagi

, , , , , , , , , ,

English: I’ve been working on a prototype of my NYEve dress and, as Tim Gunn would say, I’m having serious construction issues. The dress is a combo of a skirt from Burda 12/2011 with the top of a dress from Burda 5/2011 and the problem is in the neckline. I’ve spent 2 hours yesterday trying to correct it. Damn.

Polish: Przystępując do pracy nad moją sylwestrową kiecką postanowiłam skorzystać z patentu Brumming na szycie ubrań i zrobić próbną wersję z bawełny zanim się wkopię w robienie sukienki z żakardu na podszewce. I bardzo dobrze, że to uczyniłam albowiem, jakby to powiedział Tim Gunn, mam „serious construction issues” przy szyi.

Sukienka jest kompilacją spódnicy z Burdy 12/2011 i góry od sukienki z Burdy 5/2011, która to w oryginale ma płytki łódkowy dekolt. Dekolt ów fatalnie leży na ramionach – zsuwa się na środek tworząc worki z przodu i z tyłu. Poprawiałam ten feler cały wczorajszy wieczór podcinając linię szyi i dodając zaszewki w dekolcie z tyłu i z przodu – mnóstwo roboty. Całe szczęście, że mam manekin krawiecki.

szycie, sewing, sukienka, dress, uszyc sukienke, wykroje burda, burda patterns, handmade clothes

zdjęcie z placu boju :)

szycie, sewing, sukienka, dress, uszyc sukienke, wykroje burda, burda patterns, handmade clothes

nieszczęsne zaszewki

Dodam jeszcze, że spódnica też nie była idealna – skroiłam rozmiar 34 a i tak musiałam zebrać nadmiar na szwach bocznych i w tylnym szwie, w sumie około 6 cm. Dziwi mnie to wszystko bo zazwyczaj Burdowy rozmiar 34 leży na mnie idealnie a większość wprowadzanych poprawek to dostosowywanie długości do mojego wzrostu. Dla osób zainteresowanych oryginalnymi modelami zamieszczam poniżej rysunki techniczne.

DÓŁ MOJEJ SUKIENKI = spódnica Burda 12/2011 - burdastyle.de

 

GÓRA MOJEJ SUKIENKI = góra sukienki Burda 5/2011 - burdastyle.de

