Tagi

, , , , , , , , , ,

English: Here it is – my 50’s style dress. However, I have to admit that at the end I cut the skirt 12cm shorter and now I regret it a bit. I plan to use the skirt pattern again but I need to find a better idea for the top. I also started making a new dress of aqua-seafoam-black tweed. I want it to be a proper winter dress thus the seafoam lining.

Polish: Sukienka „prawie w stylu lat 50tych” została ukończona. Dlaczego piszę „prawie” w stylu lat 50tych? Otóż w ostatniej chwili skróciłam spódnicę o 12cm i teraz trochę tego żałuję. Czemu to zrobiłam? Och no bo jestem niewolnicą swoich przyzwyczajeń i wszystkie moje sukienki są albo bardzo mini albo maxi do samej ziemi. A przecież lata 50te to obfite spódnice midi, no nie? Zamierzam w przyszłości wykorzystać jeszcze ten wykrój na spódnicę i uszyć idealną sukienkę a’la lata 50te ale muszę poszukać lepszego wykroju na górę.

50's style, blog o szyciu, handmade, lata 50te, making clothes, sewing, sukienka lata 50te, sukienka w stylu lat 50tych, szycie, szycie ubrań

sukienka w stylu lat 50tych, sukienka a'la lata 50te, 50's style, szycie ubran, szycie, lata 50te

PRZÓD / FRONT

sukienka w stylu lat 50tych, sukienka a'la lata 50te, 50's style, szycie ubran, szycie, lata 50te

I TYŁ / BACK

Dziś rozpoczęłam szycie ciepłej zimowej sukienki z tweedu w kolorze morskim i czarnym z brokatową zieloną nitką, plus turkusowa podszewka. Wykrój na górę sukienki wzięłam z modelu 101 z Burdy 2/2011, a na dole będzie zaimprowizowana przeze mnie spódnica o linii A z kontrafałdą i kieszeniami. Wszystko jest już skrojone i czeka na szycie na maszynie.

sukienka w stylu lat 50tych, sukienka a'la lata 50te, 50's style, szycie ubran, szycie, lat

ZIMOWA SUKIENKA / MY NEXT PROJECT

sukienka 101 z Burdy 2/2011 – burdastyle.de