Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: Another retro dress is in the making. It was cut yesterday but I’m afraid I won’t be able to start sewing it until the weekend. The textiles – cotton fabric with polka dots and some navy lining for the side pocket. The pattern – a 50’s style sleeveless dress from Burda 2/2011. I had to modify the front and the back of the dress due to the lack of fabric but I hope it won’t be very visible.

In the last photo you can see two fabrics. The dark one is for a bag and the white one for a sexy-secretary-kind-of blouse which are next in my sewing queue.

Polish: Długo zapowiadana retro sukienka w groszki została skrojona wczoraj wieczorem. (Jednak muszę Was uprzedzić, że nie zanosi się abym zaczęła ją szyć przed weekendem.) Wykorzystałam bawełnianą tkaninę, o której pisałam TUTAJ i resztki granatowej podszewki na boczną kieszeń. Wykrój znaleziony w Burdzie 2/2011. Niestety przód będzie składał się z 2 części  – z karczka i z dołu – bo nie starczyło mi materiału na wykrojenie go w całości. Tył też został skrojony w całości i będzie miał pionowy szew na środku. Trzeba sobie jakoś radzić, no nie?

szycie ubrań, szycie, ubrania handmade, making clothes, sewing, wykroje burda

granatowa sukienka w groszki – w trakcie szycia

Gotowa sukienka ma wyglądać tak jak na obrazkach poniżej. Będzie to moja pierwsza rzecz przymarszczana w pasie. Do tej pory unikałam tego fasonu ale po przymiarce podobnych modeli w sklepach stwierdziłam, że wyglądam w nim całkiem całkiem.

szycie ubrań, szycie, ubrania handmade, making clothes, sewing, wykroje burda

sukienka Burda 2/2011 -> burdastyle.de

szycie, szycie ubran, ubrania handmade, wykroje burda, sewing, making clothes, sukienka retro

sukienka w stylu lat 50tych, Burda 2/2011 -> burdastyle.de

Dla wszystkich fanek groszków i kropek mam dobrą wiadomość – planuję uszyć kolejne ubrania w ten deseń. Jakiś czas temu kupiłam sobie granatową sztywną bawełnę w białe kropeczki na torbę i spódnicę. A w szufladzie z materiałami znalazłam biały miks ubraniowy w czarne groszki, który chcę przeznaczyć na letnią bluzkę z kokardą. Czego to ja nie mam w tej szufladzie – aż strach pomyśleć :).

szycie, szycie ubran, fajne tkaniny, cool fabrics, sewing, making clothes

groszkowe zapasy