Tagi

, , , , , , , , , , , ,

English: A simple tutorial how to make a snood. Just follow the photos!

Polish: Oto długo wyczekiwany tutorial – jak uszyć komin tubę. Aby zrobic taki komin handmade potrzebujesz kawałek materiału, nici i ewentualnie kilka guzików do ozdoby. Jeśli chcesz powiększyć zdjęcia wystarczy na nie kliknąć!

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

W ten sposób można uszyć komin z dzianiny oraz każdego grubszego materiału. Ja wykorzystałam żakardową wełnę. Jeśli nie macie overlocka/dobrej maszyny/wprawy w szyciu szycie dzianin może okazać się dosyć frustrujące. Najłatwiejsze w szyciu będą grubsze i mięsiste dzianiny typu punto. Tkaniny zbyt wiotkie i lejące będą kładły się na dekolcie zamiast trzymać się wkoło szyi.

1. Krojenie.

Mój gotowy komin ma 35cm wysokości i 70cm obwodu. Komin to nie suknia z trenem i jak gdzieś dodasz albo ujmiesz kilka centymetrów to nic się nie stanie. Im „wyższy” komin tym bardziej marszy się na szyi. Jeśli chcesz aby komin opadał bardziej na ramiona to zwiększ jego obwód. Do krojenia koniecznie użyj dużej ekierki i linijki aby zachować kąty proste.

Komin jednokolorowy: Narysuj na tkaninie kwadrat 70x70cm. Dodaj dookoła po 1cm na szew – otrzymasz kwadrat 72x72cm. Wytnij.

Komin dwukolorowy: Na tkaninie wierzchniej narysuj prostokąt 35x70cm. Dodaj dookoła po 1cm na szew – otrzymasz prostokąt 37x72cm. Wytnij. Powtórz procedurę na tkaninie spodniej.0

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

2. Szycie

Najpierw zszyj podłużny szew (albo dwa – jeśli szyjesz komin dwukolorowy). Złóż tkaninę(y) prawą stroną do środka. Jeśli jesteś początkująca narysuj sobie prostą linię pomocniczą na lewej stronie materiału, po której poszyjesz na maszynie i zepnij tkaninę szpilkami. Zszyj ściegiem prostym, wywlecz na prawą stronę i wyprasuj.

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

Potem zszyj pionowy szew. Złóż komin na pół, otwartymi brzegami do siebie. Zepnij szpilkami (albo jeszcze lepiej – sfastryguj!) połowę otworu, poszyj na maszynie tak daleko jak tylko dasz radę. Pozostały otwór zszyj ręcznie ściegiem krytym. Jeśli coś wyszło krzywo nie przejmuj się bo ten fragment będzie i tak wewnątrz komina.

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

1

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

2

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

3

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

4

ścieg kryty

5 – ścieg kryty

3. Wykończenia

Wyprasuj komin. Teraz możesz naszyć ozdobne guziki, ćwieki, itp. Odmierz sobie równe odległości linijką i przyszyj ozdoby. Gotowe!

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

jak uszyc komin, jak zrobic komin, komin handmade, szycie komina, komin tutorial, snood, blog o szyciu

Prościzna, no nie? :) A jak już uszyjecie sobie nowe kominy to proszę o zdjęcia! Najlepiej wrzućcie mi je na ścianę na Facebooku. Moge Wam jeszcze zdradzić, że w przygotowaniu mam drugi tutorial o tym, jak uszyć zapinany komin z zatrzaskami.

  blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Gotowy komin, JEDNAK z fioletowymi guzikami :)

Zapisz