Tagi

, , , , , , , , , , , , , ,

English: A simple tutorial how to make a snood with buttons. Just follow the photos!

Polish: Dzis przygotowałam dla Was tutorial – jak uszyć rozpinany komin z guzikami.

Ale najpierw UWAGA UWAGA – WYNIKI MOJEGO CANDY! Nagrodę wygrywa zawodnik numer 5 czyli … UAreFab. Wylosowana szczęściaro – przyślij mi swoje dane pocztowe na maila.

bez nazwy

A teraz do rzeczy! Jak uszyć rozpinany komin z guzikami? Aby zrobić taki komin handmade potrzebujesz 2 tkaniny, nici, kilka guzików i – jeśli chcesz uniknąć robienia dziurek – zatrzaski. Aby powiększyć zdjęcia wystarczy na nie kliknąć!

IMG_4685

1. KROJENIE

Gotowy komin ma wymiary 37cm wysokości i 75cm długości (co po zapięciu daje obwód 70 cm). Powiedziałabym, że jest to komin średniej wielkości. IMHO osoby noszące rozmiar od 40tki wzwyż potrzebować będą większego obwodu.

Aby otrzymać komin 37cm x 75cm kroimy 2 prostokąty:

  • z tkaniny „zewnętrznej” 38cm x 77cm
  • z podszewki 45cm x 77cm
  • zapasy na szwy wynoszą 1cm

Jeśli chcesz sobie uprościć szycie możesz zrezygnować z ozdobnego wywinięcia podszewki u góry komina. Wtedy skrój z obu tkanin prostokąty o wymiarze 38cm x 77cm.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Skrojone tkaniny na komin.

Komin będzie ładnie sterczał jeśli tkanina zewnętrzna jest mięsista i sztywna. Na podszewkę proponuję cienką bawełnę albo np wiskozę. Ja wykorzystałam grubą satynę bawełnianą w kwiaty, a jako podszewkę – cienki miks ubraniowy. Przestrzegam przed zestawianiem dzianiny z nierozciągającą się podszewką – szyje się to fatalnie, a zrobienie równych dziurek jest chyba niemożliwe.

2. SZYCIE

Najpierw wywiniecie u góry. Na prawej stronie tkaniny zewnętrznej narysuj linię pomocniczą wyznaczającą krawędź wywinięcia (4cm od górnej krawędzi) i wzdłuż niej ułóż podszewkę lewą stroną do góry. Zepnij szpilkami i poszyj na maszynie. Rozprasuj podszewkę do góry.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Zepnij szpilkami.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Poszyj na maszynie.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Rozprasuj podszewkę do góry.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Złóż…

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Złóż i zepnij szpilkami.

Zszywamy całość. Złóż całość tak aby wszystkie krawędzie tkaniny zewnętrznej i podszewki zrównały się ze sobą. Zepnij szpilkami. Zszyj lewy bok, dół i prawy bok komina. Na jednym z krótkich boków pozostaw 5cm otwór, przez który wywiniesz komin na prawą stronę. Po wywinięciu wyprasuj całość, a otwór przez który wywijałaś komin zaszyj ręcznie ściegiem krytym.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Wywiń na prawą stronę.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Zaszyj ściegiem krytym otwór do wywijania.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Pozszywany komin, czas na stebnowanie.

3. STEBNOWANIE

Mój komin jest postebnowany dookoła w odległości ok 5mm od brzegu. Postebnowałam także krawędź wywinięcia podszewki oraz listwy na dziurki i guziki. Kiedy szyjesz komin z gładkich tkanin ładnie wyglądają stebnówki w kontrastowym kolorze ale wymagają one pewnej ręki.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Postebnuj.

4. ZAPIĘCIE

Do wyboru są następujące opcje:

  • guziki + dziurki
  • zatrzaski + przyszyte na wierzchu guziki – zalecana wersja dla początkujących

Dokładnie odmierz wszystko linijką! Zrób dziurki po jednej stronie i dokładnie zakończ wszystkie nitki! Naszyj guziki po drugiej stronie. Aby uniknąć robienia dziurek możesz przyszyć zatrzaski, a na nich naszyć ozdobne guziki, maskując w ten sposób miejsca przyszywania w/w zatrzasek.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Zrób dziurki i dokładnie zakończ nitki!

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Zrób dziurki i naszyj guziki.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Dziurki i guziki – widok z drugiej strony :)

Od spodu dużych guzików możesz jednocześnie naszywać małe guziczki maskując nimi miejsca, w których naszyte są guziki.

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Duże i małe guziki.

Na zakończenie wyprasuj komin i GOTOWE.

Bardzo proszę pochwalcie się swoimi kominami gdy już je uszyjecie!

blog o szyciu, funnel scarf, jak uszyc komin, jak zrobić komin, komin handmade, komin tuba, komin tutorial, snood, szycie komina, szycie na maszynie

Zapisz

Reklamy