Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: Longing for spring I made a retro dress with a cute collar and 3/4 sleeves. Unfortunately my new frock will have to wait in my closet as in Szczecin we have 15cm of snow everywhere. The original pattern was published in Burda 1/2013 and I used a blue mixed textile with a little bit of lycra. I shortened the skirt about 10cm and quit the waist detail. Now I think I could really use a yellow dress like this.

Polish: Poniższa sukienka w stylu lat 60tych z kołnierzykiem bebe przykuła moją uwagę już w zapowiedziach opublikowanych na stronie Burdy na kilka tygodni przed  wydaniem właściwego numeru. Myślałam, że Marchewkowa od razu się za nią weźmie ale… tak się nie stało :).

Jako że owa retro sukienka jest modelem „petite” w rozmiarówce zaczynającej się od 17 nie musiałam wprowadzać do wykroju żadnych poprawek! Jedynie skróciłam spódnicę do długości 10cm nad kolanem i zrezygnowałam z patki w talii, głównie z braku odpowiednich guzików. W chwili obecnej patka leży gotowa w szufladzie i mogę ją w każdej chwili doszyć.

wykroje burda, burda patterns, szycie na maszynie, retro sukienka, sukienka w stylu lat 60tych, ubrania handmade

moja retro sukienka

wykroje burda, burda patterns, szycie na maszynie, retro sukienka, sukienka w stylu lat 60tych, ubrania handmade

 wykroje burda, burda patterns, szycie na maszynie, retro sukienka, sukienka w stylu lat 60tych, ubrania handmade

oryginał z Burdy 1/2013

Niebieska tkanina, z której uszyłam sukienkę to bliżej nieokreślony miks ubraniowy z dodatkiem streczu, bardzo wdzięczny w szyciu i odpowiedni na wiosnę, która w tym roku wyjątkowo się ociąga. Kołnierzyk ma przednie i tylne obszycie, które wyrysowałam samodzielnie na bazie oryginalnego wykroju gdyż moje krawieckie sumienie nie pozwoliło mi na odwalanie fuszerki.

W związku z w/w kołnierzykiem po raz pierwszy w życiu zadałam sobie trud przeczytania opisu wykonania w Burdzie. Nie wiem kto tłumaczy Burdowe opisy – totalny bełkot! Dobrze, że Burda zawsze zamieszcza rozrysowany plan krojenia, z którego mogłam wywnioskować to i owo. Wcale nie dziwię się początkującym, załamującym się tymi opisami. Dziewczyny, olejcie te teksty! Uczcie się angielskiego i oglądajcie tutoriale w internecie :).

PS. W ogóle muszę przyznać, że numer 1/2013 jest świetny i mam w nim upatrzone jeszcze 2 inne sukienki i bluzę rekina.

 wykroje burda, burda patterns, szycie na maszynie, retro sukienka, sukienka w stylu lat 60tych, ubrania handmade

kołnierzyk bebe

 wykroje burda, burda patterns, szycie na maszynie, retro sukienka, sukienka w stylu lat 60tych, ubrania handmade

porządne obszycie kołnierzyka – babcia byłaby ze mnie dumna :)

 wykroje burda, burda patterns, szycie na maszynie, retro sukienka, sukienka w stylu lat 60tych, ubrania handmade

patka kieszeni