Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: Sometimes it’s nice to sew something super easy, isn’t it? So I made a jersey tunic wih geometric print using a tunic pattern from Burda 1/2013. If you don’t remember I had used this pattern before while I was making that grey top with studs on the shoulders.

What is more, I bough some pretty punto jersey which got pretty popular on Polish blogs. I plan on turning it into some foxy spring clothes. Stay tuned!

Polish: Super prosta dzianinowa tunika z dekoltem wodą to miła odmiana po tych wszystkich dopasowanych kieckach, które ostatnio wyszły z mojej pracowni. Czasami nie mam nastroju na noszenie obcisłych ubrań i wciąganie brzucha przez cały dzień ;). Uszyłam ją z miękkiej dzianiny w geometryczne wzory z wykroju z Burdy 1/2013. (Z tego samego wykroju uszyłam w lutym stalowy top z ćwiekami na ramionach.)

Wykrój jest przyjemnie nieskomplikowany i gdybym nie musiała podkładać ręcznie wszystkich krawędzi – przy szyi, pachach i listwy na dole – wyrobiłabym się w 2 godziny. Niestety na tej dzianinie moja maszyna nie chciała wykonywać elastycznych ściegów więc musiałam sobie jakoś poradzić.

szycie na maszynie, tunika, wykroje burda, szycie ubran, making clothes, sewing, burda patterns, jersey tunic

tunika w geometryczne wzory

szycie na maszynie, tunika, wykroje burda, szycie ubran, making clothes, sewing, burda patterns, jersey tunic

a tak wygląda z paskiem

szycie na maszynie, tunika, wykroje burda, szycie ubran, making clothes, sewing, burda patterns, jersey tunic

wszystkie krawędzie podwinęłam ręcznie ściegiem krytym

Poza tym ostatnio kupiłam na Allegro kolorową dzianinę punto, o której czytałam na różnych blogach. Planuję uszyć z tej dzianiny kilka fajnych ubrań na wiosnę. Dzianina punto jest miła w dotyku, mięsista, średnio gruba, bez meszku od spodu, a na wierzchu – delikatnie prążkowana. W sumie mam na składzie 8 metrów, po 2 metry z każdego koloru. Zobaczymy jak się będzie sprawowała w szyciu.

szycie na maszynie, wykroje burda, szycie ubran, making clothes, sewing, burda patterns, dzianina punto, punto jersey

dzianina punto: kobaltowa, amarantowa, kanarkowo żółta i grafitowa

IMG_4889 szycie na maszynie, wykroje burda, szycie ubran, making clothes, sewing, burda patterns, dzianina punto, punto jersey