Tagi

, , , , , , , , , , , ,

English: I made my first dress of punto jersey. It’s a loose minidress/tunic found in Burda 6/2011. The pattern is super easy, perfect for beginners!

Sadly, I heard some rumors that punto jersey gets ruined once it’s washed so before I cut and sew anything else of this fabric I need to make an experimental loundry. Keeping my fingers crossed about it as I love the colours and I do not really want to go through the process of making a complaint.

PS. I finally got an Etsy account! Any recommendations? I’m mostly interested in cool female clothes, artsy T-shirts and jewellery.

Polish: Wzięłam się za zakupioną niedawno dzianinę punto i jeszcze w święta powstała żółta jak kanarek minisukienka z marszczeniami przy dekolcie (Burda 6/2011). Polecam ten fason osobom początkującym w szyciu – szyje się łatwo i przyjemnie. W oryginale sukienka ma jeszcze kieszenie ukryte w bocznych szwach.

szycie na maszynie, szycie ubran, dzianina punto, dzianinowa sukienka, wykroje burda, sewing, making clothes

przód

szycie na maszynie, szycie ubran, dzianina punto, dzianinowa sukienka, wykroje burda, sewing, making clothes

tył

Początkowo miałam wobec punto CAŁKIEM INNE PLANY. Myślałam, że będzie trochę grubsza. A po przeczytaniu Waszych komentarzy twierdzących, że dzianina punto szybko się mechaci postanowiłam nie rzucać się na skomplikowane dopasowane kiecki na podszewce ale najpierw uszyć coś na szybko i eksperymentalnie wyprać. Każdy widzi jak wygląda dziś moja kiecka – zero zmechacenia. Jutro zostanie eksperymentalnie wyprana i poddana wnikliwej obserwacji.

szycie na maszynie, szycie ubran, dzianina punto, dzianinowa sukienka, wykroje burda, sewing, making clothes

póki co zero zmechacenia

szycie na maszynie, wykroje burda, szycie ubran, making clothes, sewing, burda patterns, dzianina punto, punto jersey

zakupiona na Allegro dzianina punto w 4 kolorach

Jestem już nastawiona psychicznie na składanie reklamacji u sprzedawcy ale mam nadzieję, że moje punto dobrze zniesie pranie. Zaoszczędziłoby mi to kłopotu no i kolory są takie piękne! Dodam, że w w szyciu punto jest fantastyczne – szyłam zwykłym ściegiem elastycznym na mojej Janome 423S. Dzianina punto nie gubi oczek a brzegi nie strzępią się więc obcięłam je tylko nożyczkami z ząbkami.

Obecnie mój plan szycia z punto wygląda następująco:

  • żółta luźna minisukienka – Burda 6/2011
  • grafitowa luźna minisukienka – Burda 6/2011
  • kobaltowa spódnica maxi – wykrój własny
  • amarantowa spódnica maxi – wykrój własny
  • grafitowo-żółta „wyszczuplająca” sukienka – Burda 9/2012
  • kobaltowo-grafitowa sukienka w poziome pasy – Burda 1/2013
  • 2 T-shirty/topy z resztek

Ale najpierw poczekam na wyniki eksperymentalnego prania. Trzymajcie kciuki!

UPDATE: Właśnie wyjęłam sukienkę z pralki – wygląda ok! Prałam na tzw delikatnym programie. Jak wyschnie zamierzam ją poddać testowi noszenia :).

PS. W końcu założyłam sobie konto na Etsy i teraz czekam na Wasze rekomendacje! Interesują mnie głównie damskie ubrania, biżuteria i artystyczne T-shirty.