Tagi

, , , , , , , , ,

English: Yesterday I got a Łucznik Helena 2060 sewing machine which I won in the competition for the best blog about sewing of 2012. And IT DOESN’T WORK. Are you kidding me?

Polish: Słowem wstępu: gdy dostarczono mi maszynę Łucznik Helena 2060 (czyli główną nagrodę w konkursie na Szyciowy Blog Roku 2012) rozpakowałam ją, podłączyłam i okazało się, że maszyna nie działała. Zadzwoniłam do biura firmy we Wrocławiu, a potem do serwisu w Radomiu – nikt nie odbierał telefonu. Minęły 24 godziny, Łucznik nie odpisał na maila i dalej nikt nie odebrał telefonu ode mnie. Po 2 dniach, o 8:30 rano zadzwonił do mnie kurier, że ma odebrać jakąś paczkę ale nie wie jaką ani komu ma ją zawieść. Nic to, że byłam w pracy na drugim końcu miasta. Nic to, że nie dostałam wcześniej żadnej informacji – ani maila, ani telefonu, niczego. Zadzwoniłam do Łucznika a tam – NIESPODZIANKA – nikt nie odbierał telefonu. Wieczorem odebrałam nową maszynę od uczynnego sąsiada i udało mi się ją uruchomić. Następnego dnia sąsiad nadał z powrotem zepsutą maszynę u kuriera bo przecież kurier przyjeżdża tylko o 12:30. Dobrze, że sąsiad na emeryturze… Podsumowując – oto historia jak NIE obsługiwać klienta. Mimo iż jestem weteranką zakupów internetowych NIGDY wcześniej nie miałam takich problemów z kontaktem ze sprzedawcą/producentem.

A teraz… przejdźmy do właściwej recenzji mojej nowej maszyny czyli Łucznik Helena 2060. Jest to ponoć najbardziej zaawansowana technologicznie maszyna w ofercie Łucznika. Cena producenta to 1799zł.

Helena 2060 jest maszyną elektroniczną i sterowanie nią odbywa się za pomocą przycisków i wyświetlacza LCD, który pokazuje informacje o ustawieniach szycia (rodzaj ściegu, długość i szerokość, pozycja igły, stosowane aktualnie funkcje, etc) oraz ostrzeżenia jeśli przypadkiem zrobimy coś źle. Do tej pory szyłam wyłącznie na maszynach mechanicznych i przestawienie się na pracę z maszyną elektroniczną było dla mnie niezłym szokiem. O ile przeróżne maszyny mechaniczne (na przykład należące do moich koleżanek) potrafię obsługiwać intuicyjnie bez zaglądania do instrukcji to podczas szycia na Helenie cały czas musiałam wertować dołączoną książeczkę.

Co mi się podoba w tej maszynie?

    • duży wybór ściegów (233 wbudowane wzory, w tym 66 ściegów ozdobnych, 97 liter, cyfr i znaków alfabetu w dwóch stylach: drukowanym i pisma ręcznego) – daje możliwość pięknego wykańczania rzeczy oraz personalizacji ubrań np poprzez maszynowe wyhaftowanie imienia właścicielki
    • 10 rodzajów automatycznego obszywania dziurek – zaokrąglone, proste, wzmocnione – do wyboru do koloru. Tego brakowało mi najbardziej w mojej Janome 423S.
    • maszynę można obsługiwać bez pedału za pomocą przycisku start/stop
    • można ustawić automatyczne przeszywanie ściegów blokujących na końcu ściegu
    • można tak zaprogramować maszynę, żeby pod koniec szycia zawsze podnosiła stopkę i obcinała nitkę – bardzo wygodne, nie trzeba kręcić ręcznie kołem zamachowym i przyspiesza to pracę
    • aby wymienić bobinek z nicią dolną nie trzeba rozkładać całej maszyny, wystarczy zdjąć płytkę
    • do maszyny mamy dołączone 13 stopek: uniwersalna, do zamków, do dziurek, do przyszywania guzików, do obrzucania, do obrębiania krytego, do ściegu satynowego, do naszywania sznurków, do obrębiania zawijanego, do pikowania, do cerowania/pikowania, do marszczenia, krocząca
    • wszystkie w/w stopki pasują do innych maszyn z systemem montowania stopek matic :) czyli np do mojej Janome 423S, albo do maszyny Silvercrest

Fajną funkcją dla osób początkujących jest możliwość ustawienia prędkości szycia i dostosowania jej do własnych umiejętności.

Maszyna jest cicha, lekka, nie klekocze i nie zacina się przy szyciu co niestety jest typowe dla tańszych modeli Łucznika.

Co mi się nie podoba w tej maszynie?

  • poza dziurkami i ściegami ozdobnymi nie czuję większego komfortu pracy szyjąc na Łuczniku Helenie 2060 za 1799zł niż pracując na mojej wysłużonej Janome 423S za 990zł
  • problematyczne tkaniny, które „nie idą” na Janome wcale nie są łatwiejsze w szyciu na Helenie, i nawet zastosowanie stopki kroczącej nie rozwiązuje takich probleów w zadowalający sposób
  • maszyna nie radzi sobie z szyciem grubych i twardych materiałów (np. solidny dżins na torby)
  • maszyna nie radzi sobie z szyciem cienkich dzianin np. T-shirtowych albo lejących z lycrą
  • trzeba pilnować nawijania nici na szpuleczki (bobinki) – często maszyna robi to nierównomiernie i nić nawija się tylko na dole bobinka
  • ściegi dekoracyjne alfabetowe są mało czytelne, a niektóre litery mają słabo zabezpieczoną nitkę i łatwo o sprucie napisu
  • szycie do tyłu jest możliwe tylko dla ściegu prostego i zygzaka, niemożliwe zaś dla pozostałych 231 ściegów
  • maszyna, która tyle kosztuje powinna mieć porządną twardą osłonę z mocnego tworzywa, a nie jakiś ceratowy badziewny pokrowiec

Podsumowując – maszyna taka sobie, dosyć droga… no ale darowanemu koniowi nie zagląda się w zęby. Szczerze mówiąc sama bym jej nie kupiła i moje serce dalej należy do Janome! Dalej zamierzam dalej szyć na mojej Janome 423S, a Helenę 2060 będę wyciągać z szafy gdy będzie trzeba zrobić dziurki albo obszyć coś dekoracyjnym ściegiem ozdobnym.

Czas na zdjęcia!

maszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciumaszyna do szycia Łucznik Helena 2060, Łucznik Helena 2060 opinie, Łucznik Helena 2060 recenzja, szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciu

