Tagi

, , , , , , , , ,

English: A prototype of the T-shirts which I plan on making in the nearest future. It’s a very customised version of a pattern from Burda 1/2013. Generally, I’m happy with the fit but I need to finish the edges in a different way. Or invest in my own overlock machine. Decisions decisions…

Polish: Kiedy wchodzę do sklepu z materiałami ogrania mnie szaleństwo a opuszcza zdrowy rozsądek i chociaż nie mam overlocka i traumatyzuje mnie szycie dzianiny na zwykłej maszynie to i tak kupuję kolejne dżerseje. Bo są takie PIĘKNE i muszę je mieć! Ostatnio kupiłam dzianinę w cudne egzotyczne kwiaty, oczywiście taką najgorszą do szycia jaka tylko może być. Tania bynajmniej nie była więc postanowiłam najpierw uszyć prototyp T-shirtu z czegoś tańszego.

na wierzchu leży moja PIĘKNA DROGA DZIANINA na docelowy T-shirt

Prototyp T-shirtu powstał z gładkiej dzianiny o podobnej gramaturze. Zastosowałam tu wykrój z Burdy 1/2013 z całą masą poprawek (duuużo zwężony, zmniejszone pachy, wydłużony tył). To moje trzecie podejście do tego wykroju więc już mam wszystko przećwiczone :).

T-shirt ładnie leży ale muszę inaczej wykończyć krawędzie – albo ręcznie, albo wprosić się do kogoś na overlocka. Albo w końcu kupić sobie własnego! W prototypie wykończyłam brzegi ściegiem krytym, z wyglądu podobnym nieco do overlocka, ale cóż… mogłoby być lepiej.

PS. Macie overlocka? Jaki polecacie tudzież odradzacie?

blog o szyciu, szycie na maszynie, handmade T-shirt, wykroje Burda, szycie T-shirtu, sewing, handmade clothes

IMG_6627

IMG_6622

blog o szyciu, szycie na maszynie, handmade T-shirt, wykroje Burda, szycie T-shirtu, sewing, handmade clothes

tutaj wykończyłam brzegi ściegiem krytym – nie jest idealnie