Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: I’m gonna have a try at making patchworks – it’s time to try something new, isn’t it? I’ll join my girls who want to make their versions of Dear Jane. I plan on making 9 blocks for a pillow first. And then… we’ll see. I bought some cute cottons in grey, green and white. We start in September. 

Polish: Jola, Paulina i reszta kompanii z grupy Szczecin Szyje namówiły mnie na szalony projekt! Otóż zabieram się za szycie pierwszego patchworku i to RĘCZNIE. Paula wymyśliła, że podczas naszych spotkań (dwa razy w miesiącu) będziemy szyć kwadraty do kultowej narzuty „Dear Jane”. Każda szyje dla siebie, w swoich kolorach – wspólnie się tylko spotykamy.

Osobom niezorientowanym w temacie patchworków od razu wyjaśnię, że „Dear Jane” to słynny patchwork uszyty przez niejaką Jane dwa wieki temu. Jane szyła go czekając na powrót swojego męża z wojny. Czy maż wrócił cało i zdrowo? Nie wiem. Wiem jedynie, że pierwsza narzuta „Dear Jane” została ukończona w 1863. O całej historii możecie przeczytać w poniższej książce, która zawiera tez wzory wszystkich modułów.

dear jane

A tak wygląda oryginalna pierwsza narzuta Dear Jane. W internecie można znaleźć mnóstwo zdjęć narzut Dear Jane w przeróżnych wersjach kolorystycznych – od tęczowych do czarno-białych.

stickle

Ponieważ nigdy nie szyłam patchworków na początek zamierzam uszyć 9 najłatwiejszych kwadratów pod czujnym okiem dziewczyn i zrobić poduszkę. A potem… zobaczymy.

Oczywiście zgromadziłam już tyle materiałów, że wystarczyłoby mi na 2 narzuty – ech, ten mój szmatoholizm! Na szczęście okazało się, że posiadam wszystkie niezbędne stopki do pikowania i nawet o tym nie wiedziałam :). Moja praca utrzymana będzie w kolorach szary-zielony-biały i może dodam trochę niebieskiego. Zobaczcie sami z czego będę szyć.

PS. Grupa wspiera, grupa radzi, grupa nigdy cię nie zdradzi :)

szczecin szyje, szycie na maszynie, blog o szyciu, patchwork, dear jane IMG_6772 IMG_6775szczecin szyje, szycie na maszynie, blog o szyciu, patchwork, dear jane

a te trzy bawełny pochodzą z moich starych zapasów
patchwork, szycie, stopka do pikowania

mam też wszystkie niezbędne stopki do pikowania

 

