Tagi

, , , , , , , , , , , ,

English: On Sunday morning I got up at 7 a.m. with a strong intention to sew all day long. That’s why I managed to make a retro dress for myself and a skirt for Alice in one day! Both creations are made of a floral cotton with a little strech. The top of my dress comes from a pattern found in Burda 8/2012, the bottom is a basic semicircle skirt. There is a zip on the left side of the dress and I added 2 tiny darts at the top of the back. Alice’s skirt is cut as a semicircle too but the zip is in the back.

Polish: W niedzielę wstałam o 7 rano z zamiarem spędzenia całego dnia na szyciu. Jak zaplanowałam tak uczyniłam i dzięki temu zdołałam uszyć retro sukienkę z kloszowym dołem (dla mnie) oraz spódniczkę dla Ali.

Obie rzeczy uszyłam z kwiecistej bawełny z domieszką strechu, bardzo przyjaznej w szyciu. Gdy kupowałam tę tkaninę miałam szczęście bo dostałam 35cm gratis – sprzedawczyni stwierdziła, że nikomu nie sprzeda takiej resztki więc mi ją zostawiała :).

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań

Moja sukienka ma kloszowy dół skrojony z półkola oraz górę wziętą z wykroju na okładkową sukienkę z Burdy 8/2012. Z tyłu na dekolcie dodałam 2 małe zaszewki aby sukienka nie odstawała na karku. Zamek umieściłam na lewym boku, pachy i dekolt wykończyłam paskami ze skosu. Listwa podłożona jest lawendową lamówką.

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań

Spódniczka Ali jest również skrojona z półkola ale zamek ma wszyty z tyłu. Zrobiłam zapięcie na metalowy zatrzask a dół wykończyłam tak jak moją sukienkę – lawendową lamówką.

Na chwilę obecną mam do skończenia jeszcze 1 letni projekt a potem skupię się na szyciu cieplejszych rzeczy na zimę.

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań

szycie na maszynie, blog o szyciu, retro sukienka, spódnica z półkoła, wykroje Burda, szycie ubrań