Tagi

, , , , , , , , , ,

English: I can’t show you what I’ve made this weekend because it’d spoil a surprise so I wanna write a little about my rather ambitious sewing plan for the upcoming week.

Firstly, I plan on making a cute short-sleeved retro dress using a cotton with birds pattern bought online in B-craft.pl shop.

Secondly, I need to get to work on my autumn coat. I have 10 days till the end of the deadline! So far, I’ve got the fabrics but I’m a bit short with the lining so I still don’t know which of 3 selected Burda patterns I’m gonna use. Any thoughts?

Polish: Ponieważ nie mogę Wam pokazać nad czym pracowałam przez mijający weekend bo zepsułabym niespodziankę to napiszę kilka słów o ambitnym planie szyciowym na nadchodzący tydzień.

Po pierwsze, zamówiłam bardzo fajne tkaniny na B-craft.pl i planuję uszyć sobie retro sukienkę z bawełny w ptaki. Kiecka będzie mieć krótki rękawek i szeroką spódnicę w stylu lat 50tych. Dekolt i mankiety zamierzam obszyć lamówką z tej niebiesko-zielonej bawełny w małe wzorki.

szycie na maszynie, blog o szyciu, bawełna patchwork

wzorzyste bawełny na retro sukienki – http://b-craft.pl/

Po drugie, muszę zabrać się za szycie płaszcza – zobowiązałam się do tego w ramach wrześniowego SEW ALONG. Wymyśliłam sobie, że płaszcz ma być biały i oversizowy. Długo szukałam materiału i w końcu znalazłam biały wełniany flausz na Allegro. Dokupiłam wkład ubraniowy i pikowaną ocieplaną podszewkę ale niestety, podszewki była tylko resztka, wobec czego mam 1,70m zamiast potrzebnych 2m i nie wiem czy mi tyle wystarczy na płaszcz oversize…

szycie na maszynie, blog o szyciu, flausz wełniany, szycie płaszcza

materiały na płaszcz – Allegro

szycie na maszynie, blog o szyciu, flausz wełniany, szycie płaszcza

materiały na płaszcz – Allegro

Tak więc mam przyszykowane 2 wykroje na płaszcz oversize – Burda 8/2012 i Burda 10/2013:

szycie na maszynie, blog o szyciu, flausz wełniany, szycie płaszcza, wykroje burda

szycie na maszynie, blog o szyciu, flausz wełniany, szycie płaszcza, wykroje Burda

A moim „oszczędnym” planem B jest uszycie płaszczyka o długości nad kolano czyli skróconej wersji modelu z Burdy 10/2013. W przypadku realizacji planu B trzeba będzie obmyślić jakieś inne zapięcie bo płaszcz zapinany na haftki jest niezbyt praktyczny.

szycie na maszynie, blog o szyciu, flausz wełniany, szycie płaszcza, wykroje burda

Czas podjąć jakieś decyzje, no nie?