Tagi

, , , , , , , , , ,

English: A simple mini dress with hidden side pockets. The focal point here are the sleeves made of a cotton with cat print which I got from my dear friend Yola. I used a pattern from Burda 6/2011 issue, which I had tried out before making those two dresses – a blue dress and a yellow punto jersey dress.

Polish: Jakiś czas temu dostałam w prezencie tzw. tłustą ćwiartkę* bawełny w koty po tym jak zwierzyłam się Joli, że strasznie mi się podobają printy ze zwierzakami. Postanowiłam uszyć sobie czarną minisukienkę i wykorzystać kocią tkaninę na wykończenia.

szycie na maszynie, szycie ubrań, blog o szyciu, blog krawiecki, wykroje Burda, szycie sukienki

Wybrałam wykrój z Burdy 6/2011. (Na moim blogu o szyciu pokazywałam już dwie kiecki uszyte wg tego wykroju – niebieska oraz żółta.) Sukienka uszyta jest ze smoliście czarnej tkaniny sukienkowej, a z podarowanej bawełny skroiłam rękawy, worki kieszeni i wewnętrzne odszycie wkoło dekoltu. Musiałam się nieźle nagimnastykować żeby wystarczyło mi materiału ale takie postawiłam sobie wyzwanie – ma starczyć i już. Jak widać na zdjęciach udało mi się to całkiem nieźle.

* tłusta ćwiartka (fat quarter) – termin znany wszystkim fankom patchworku. To 50 cm tkaniny odciętej z beli materiału, a następnie rozciętej na połowę, co w efekcie daje kupon o wymiarach 50 cm x ok. 55 cm.

szycie na maszynie, blog o szyciu, blog krawiecki, krawiectwo, szycie sukienek, sukienka handmade

IMG_8563

szycie na maszynie, blog o szyciu, blog krawiecki, krawiectwo, szycie sukienek, sukienka handmade

szycie na maszynie, blog o szyciu, blog krawiecki, krawiectwo, szycie sukienek, sukienka handmade

