Tagi

, , , , , , , , , , ,

English: I started working on my first patchwork and let me tell you I started BIG. I bought a set of 12 fat quarters by Robert Kaufman and I’m making a 100x150cm quilt plus two pillows 40x40cm each. As always I bought all the fabrics online – HERE and HERE.

Polish: Myślę, że moja nauka szycia patchworków była nieunikniona i to od momentu, w którym po raz pierwszy przekroczyłam próg domu Jolki. Długo opierałam się patchworkom, oj długo. Wszakże do ich szycia potrzebne są całkiem inne tkaniny i gadżety niż do szycia odzieży, w czym niejako się specjalizuję. Ale stało się. Uległam presji otoczenia i dołączyłam do Joli, Pauli, GG, GR, Justyny i Karoliny.

Oczywiście nie obyło się bez zakupów. Nakupowałam odpowiedniej bawełny i ociepliny. Zainwestowałam w matę do krojenia, nóż obrotowy, zestaw lamowników, wielką linijkę do patchworków i quiltingu oraz 150 agrafek do pospinania narzuty w trakcie pikowania. Naoglądałam się magazynów dla quilterów i wypasionych zdjęć na Pinterest po czym głęboko zwątpiłam w siebie. W końcu przy pomocy Pauliny wybrałam odpowiedni wzór i przystąpiłam do szycia mojej pierwszej narzuty patchworkowej. Od razu rzuciłam się na głęboką patchworkową wodę – kto czyta mojego bloga o szyciu od początku ten wie, że nigdy wcześniej nie uszyłam nawet jednego skromnego bloczku!

Wierzch narzuty szyję z białej, szarej i czarnej bawełny w kropki. Kupiłam zestaw 12 tłustych ćwiartek „Spot on” Roberta Kaufmana w internetowym sklepie craftfabric.pl. Na spodzie będzie gładka szara bawełna w połączeniu z jaśniejszą szarością w gwiazdy zamówiona z drecotton.pl.

nauka szycia patchworków, narzuta patchworkowa, patchwork, quilting, blok chatka drwala,

zestaw tłustych ćwiartek na moją narzutę

nauka szycia patchworków, narzuta patchworkowa, patchwork, quilting, blok chatka drwala,

tak wygląda wybrany przez mnie wzór na gotowej narzucie

Wielkość każdego kawałka w zestawie to ok. 46x55cm co w sumie mogłoby dać maksymalny rozmiar narzuty 125x150cm. Ja jednak zdecydowałam się na zestaw narzuta 100x150cm plus 2 jaśki 40x40cm. Wybrany przeze mnie wzór jest w sumie prosty – każdy blok składa się z 9 elementów i jest to wariacja na temat tradycyjnego bloku patchworkowego nazywanego „chatką drwala” (cabin log).

Póki co powiem Wam tyle – szycie patchworków jest bardzo ZEN. Najpierw wszystko kroisz i musi być RÓWNO, potem siadasz do maszyny i wszystko zszywasz. Nie ma przymiarek, nie ma poprawek, nie ma szpilkowania, marszczenia, nacinania i rozprasowywania po każdym szwie. (Prasuje się bloczek dopiero po zszyciu całości.) Szyjesz i szyjesz, nic nie odrywa cię od roboty. Jedyne co mnie trochę przeraża to pikowanie takiego wielkiego formatu… ale co ma być to będzie.

