Tagi

, , , , , , , , , , ,

Polish: Dzięki uprzejmości firmy JUKI przez dwa najbliższe miesiące będę miała możliwość testowania overlocka JUKI MO-1000. Oto krótka fotorelacja z pierwszego weekendu przy tej maszynie. Nie obyło się bez problemów ale o tym za chwilę.

Piątek, 25.04.2014, godzina 15:30 – do moich drzwi puka kurier z overlockiem.

overlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzja

 

Piątek, 25.04.2014, godzina 16:40. Rozpakowuję paczkę, Hania przywozi mi nici do overlocka, jaram się :).

overlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzja

 

Piątek, 25.04.2014, godzina 19:00. Przeczytałam całą instrukcję po angielsku, polskiej instrukcji NIE MA ale nie na darmo studiowało się filologię angielską, no nie? Nawlekam overlock bez większego trudu i wykonuję pierwszą próbkę ściegu. Wszystko idzie gładko. Rzucam się do mojej szafy z materiałami w poszukiwaniu dzianin i streczów. Rezultat poszukiwań:

  • szara średniogruba dresówka,
  • niebieska dzianina sukienkowa (no dobra, przyznaję się, kupiłam ją w sobotę rano ^^),
  • granatowa cienka dzianina na sukienkę maxi,
  • cienka biała dzianina w granatowe i czerwone wzory ze swapu krawieckiego,
  • resztki biało-niebieskiego strechu ubraniowego,
  • gruba czarna dzianina sukienkowa z SH.

Cały wieczór spędzam przeglądając Burdy i zaznaczając potencjalne modele do uszycia.

overlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzjaoverlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzjaoverlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzjaoverlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzja

Sobota, 26.04.2014, godzina 7:00. Pobudka, odrysowuję 3 wykroje, jadę po zamki i (zupełnie przypadkiem) kupuję niebieską dzianinę na sukienkę. Następnie biorę się do krojenia 2m szarej dresówki, która idzie na pierwszy ogień. Cóż będę szyła? Sukienkę o linii A z rękawem 3/4, dopasowaną sukienkę z reglanowymi rękawkami i stójką, szorty i królika – z resztek. Jestem mistrzynią oszczędnego krojenia!

 

Niedziela, 27.04.2014, godzina 8:00. Pobudka, na 1 stole stawiam overlock, na drugim moją maszynę do szycia, całe mieszkanie wygląda jakby przeszedł przez nie tajfun, wszędzie rozwleczone szmaty i wykroje. Rodzina robi dobrą minę do złej gry. Biorę się do zszywania sukienek. Najpierw wszystko fastryguję aby zrobić przymiarkę bo zamierzam wszystko co się da uszyć na overlocku. Tylko zamki i lamówki chcę przyszyć na zwykłej maszynie.

overlock juki mo-1000, testowanie juki mo-1000, juki mo-1000 opinie, juki mo-1000 recenzja

I w tym momencie UTYKAM! Pomocy!

4-nitkowy ścieg (4 thread overlock with integrated safety seam) jest za mało elastyczny do mojej dresówki i chcę ją zszywać 3-nitkowym ściegiem elastycznym (3 thread super strech). Wyczytałam w instrukcji, że do wykonania tego ściegu używa się prawej i lewej igły + dolnego loopera (czyli bez górnego loopera) więc wyciągnęłam nitki z obu looperów i nawlekłam raz jeszcze sam dolny looper. Ustawiłam wszystkie pokrętła wg wytycznych z tabeli z instrukcji. Niestety, overlock nie chciał wykonywać ściegu 3-nitkowego – materiał się przesuwał, nici się przesuwały ale nie łączyły się ze sobą w ścieg. Nie wiem czemu. Kiedy założyłam ponownie nic górnego loopera ścieg 4-nitkowy wychodził poprawnie.

juki mo-1000, recenzja overlock juki mo-1000

Kochani, CO ZROBIŁAM NIE TAK? Jak szyć 3 nićmi? Poradźcie. Nigdy wcześniej nie szyłam na overlocku i potrzebuję pomocy. Na Youtube nie ma żadnych przydatnych filmików więc potrzebuję porady eksperta.

***

English: To cut the long story short – I got JUKI MO-1000 overlock for two months testing. I struggled a lot with making 3-thread super stretch seam. The threads seemed unable to join together to form this elastic seam. If you have any good advice on this topic it’d be the right moment to share it with me.

On the positive note –  you can take part in a recent Facebook competition and win some awesome fabrics and ribbons and buttons from Seven Sisters Fabrics shop.