Tagi

, , , , , , , , , ,

Polish: W zeszłym tygodniu zapałałam przemożną chęcią uszycia kimonowego topu. Przy pomocy dziewczyn na Facebooku wyselekcjonowałam wykrój z Burdy 6/2011, a następnie oparłam się pokusie kupienia nowej tkaniny w kolorze białym (ale tylko do czasu… o tym w następnym poście) i skroiłam top z granatowego miksu ubraniowego z dna szafy. Kiedyś zakupiłam ten materiał z przeznaczeniem na sukienkę do pracy ale tak jakby o niem zapomniałam.

Szycie kimonowego topu przebiegało z nie lada komplikacjami. W tkaninie strzelały nitki podczas szycia, nawet po założeniu igły do streczu. Wykrój okazał się za duży i workowaty jak to często bywa w przypadku łączonych rozmiarów (ja szyłam 34/36). Skróciłam top na wysokości połowy pach o 2cm, a potem jeszcze zmniejszyłam wyloty rękawów o 3cm. Wytaliowałam bluzkę o 3cm na każdym boku co łącznie dało redukcję 12cm w obwodzie mimo to z tyłu nadal jest za dużo materiału. W następnym egzemplarzu zrobię chyba z tyłu 2 pionowe zaszewki.

Ostatnią modyfikacją było przyszycie 2 zatrzasek na rożkach przodów aby bluzka nie rozjeżdżała się przy noszeniu. Z perspektywy czasu myślę, że błędem było zszycie końców plis przodu po skosie. Następnym razem ciachnę je prostopadle.

No i następny top będzie BIAŁY. Na 100%.

***

English: This navy blue kimono top was an experiment on a new pattern before making THE top. Some time ago I got completely obsessed with a white cotton kimono top which I had seen on a website selling clothes made by independent Polish designers. Eager to make my own version I found a pattern in Burda 6/2011. I read some reviews of this pattern on PatternReview.com and everybody warned that it was too wide. I reduced the size but IMHO not enough. My next (and improved) version will be perfect and snow white.

kimonowy top - Burda 6/2011kimonowy top - Burda 6/2011kimonowy top - Burda 6/2011kimonowy top - Burda 6/2011kimonowy top - Burda 6/2011kimonowy top - Burda 6/2011kimonowy top - Burda 6/2011

 

