Tagi

, , , , , , , , , , , ,

Polish: Jak to mawiają amerykańskie youtuberki – zapraszam na shopping haul! Dzisiaj pokazuję moje nowe tkaniny i różne przydatne krawieckie gadżety, które kupiłam (oraz dostałam) w ciągu kilku ostatnich miesięcy, choć przecież ja NICZEGO nie kupuję bo cały czas walczę ze szmatoholizmem. Jak widać nie jest to walka zwycięska.

Większość zakupów związanych jest z szyciem patchworków, które idzie mi coraz lepiej, ale pociąga za sobą kolejne inwestycje. Największy wydatek to zestaw tkanin na narzutę na łóżko do mojej sypialni:

  • biało-szary zygzak – odkupiony od G
  • nutki – zakupy z Fb
  • rowery – zakupy z Fb
  • szare fale
  • czarny solid
  • biało-czarne paski
  • białe groszki na szarym tle – odkupione od G
  • białe gwiazdy na szarym tle – odkupione od G
  • czarne gwiazdy
  • białe gwiazdy
  • czerwony solid (na spód do innego quiltu)
  • fluo różowy solid (na lamówkę do innego quiltu) – prezent

takniny patchworkowe, bawełna patchworkowa

tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowa

Z tkanin ubraniowy przybyła mi tylko jedna szmatka i jest to tzw dar losu, tudzież prezent od przyjaciółki. Na moje oko jest to jakaś żorżeta i chcę uszyć z niej bluzkę.

tkanina ubraniowa, tkanina na bluzkę, szara żorżeta

Od innej koleżanki dostałam rolkę wąskiej taśmy fliselinowej, która służy do wzmacniania szwów w ubraniach.

taśma fliselinowa, szewbanda

W końcu szarpnęłam się na porządne nożyce z ząbkami bo stare doprowadzały mnie do szaleństwa. Nowe nożyce są wyprodukowane przez firmę Mundial, tną świetnie, ale były ździersko drogie. Niemniej jednak nie żałuję tego zakupu :). Innym niezastąpionym acz kosztownym bajerem jest linijka 6.5″ służąca do przycinania tkanin i bloczków patchworkowych. W wielu sytuacjach jest dużo wygodniejsza od wielkiej linijki 60x15cm jakiej używałam do tej pory.

nożyce z ząbkami, linijka 6.5", linijka do patchworku

Zainwestowałam też w kolejne agrafki do robienia quiltowych kanapek. Teraz mam ich łącznie ok 270. Na amerykańskich blogach podpatrzyłam pewien sprytny gadżet, a mianowicie magnetyczną miseczkę na szpilki i agrafki. Taką samą można kupić za kilka złotych w Castoramie, pod nazwą „magnetyczna miska na gwoździe”.

agrafki, magnetyczna miska na gwoździe

agrafki, magnetyczna miska na gwoździe

Również w Castoramie dokupiłam ostrza 45mm do noża obrotowego, którym tnę tkaniny na patchworki. Pza tym, sprawiłam sobie nową podwójną igłę do szycia dzianin. Używam jej do podszywania brzegów (np. w bluzach i T-shirtach) i w ten sposób oszukuję cały świat jakobym miała coverlocka ;). Co nie jest prawdą.

podwójna igła do szycia dzianin, ostrza 45mm do noza krazkowego

Ponadto sprawiłam sobie polecane przez moją patchworkową mentorkę Jolę mazaki spierlane BIC Kid Couler. Używamy ich do rysowania po tkaninach. Spierają się ZAWSZE, już w 30 stopniach! Moim zdaniem są o wiele lepsze od popularnych w polskich pasmanteriach „znikających mazaków”, które z niektórych tkanin wyparowują po 10 minutach. Gorąco polecam! Tylko nie kupujcie ich w Empiku bo są tam dwa razy droższe niż w supermarketach albo na Allegro.

mazaki spieralneWięcej grzechów nie pamiętam :). A Wy – jakie zakupowe grzeszki macie na sumieniu?

***

English: You know what it is, don’t you? It’s a shopping haul! How is this possible? Wasn’t I supposed to limit my purchases to bare minimum? Yes I was. I quess this is how my bare minimum looks like ;).

tkaniny patchworkowe, bawelna patchworkowa