Tagi

, , , , , , , , , , ,

Polish: Czytelnicy zaglądający na mojego Instagrama oraz Facebooka pewnie zauważyli, że zaczęłam prace nad kolejną narzutą patchworkową. Tym razem będzie to romantyczna kołdra jednoosobowa utrzymana w kobiecej kolorystyce róż+beż+biel. Do uszycia jej wybrałam urocze bawełny ze wzorami kwiatowymi.

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

pierwsza selekcja tkanin na moją czwartą narzutę patchworkową

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

skrojone tkaniny

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

skrojone tkaniny – jak widać z pierwszej selekcji wyleciał najjaśniejszy solid i babeczki, za to doszły 2 rodzaje pasków i zeberka z b-craft.pl

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

tkaniny na spody + lamówka

Szmatki skroiłam szybko i niby bez komplikacji ale przy zszywaniu okazało się, że tego mam za dużo, a tamtego za mało, a jeszcze coś innego jest skrojone krzywo, itp, no czy ja to kroiłam po pijaku* czy co??? Gdy wzięłam się za naprawianie okazało się, że nakroiłam tyle szmat iż można z tego uszyć dorosłą narzutę jednoosobową (145x180cm), pełnowymiarowy baby quilt (87x107cm), i dwie poduszki (a gdyby dodać ramki naokoło to i trzy). Magiczne rozmnożenie szmat!

(* UWAGA! Krojenie pod wpływem zagraża Waszemu zdrowiu i życiu! Łatwo można stracić palec – nóż krążkowy jest niebezpieczny! :P)

Tak więc mam teraz dwa razy więcej roboty (zszywania i pikowania!) niż zakładałam sobie na początku. Tym razem wybrałam maksymalnie prosty wzór czyli kwadraty pozszywane w geometryczne wzory. A do tego chciałam dodać jakieś bardziej finezyjne pikowanie. Trzymajcie za mnie kciuki bo wiecie, że nie jest ono moją mocną stroną.

PS. Jestem w trakcie pisania postu o tym jak ułatwić sobie pikowanie dużych patchworków w domowych warunkach. Jeśli macie jakieś pytania – zadajcie je w komentarzach, a postaram się odpowiedzieć na nie w następnym poście.

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

obecny stan prac nad patchworkami – tak, tak, liczba mnoga!

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

części składowe dużego quiltu

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

części składowe baby quiltu

szycie, pikowanie, szycie patchworków, szycie quiltów, różowa narzuta patchworkowa, blog o patchworkach, nauka szycia patchworków, nauka szycia quiltów, nauka pikowania, szycie na maszynie, różowa bawełna ptachworkowa, różowa bawełna na patchworki

gotowe wierzchy dwóch poduszek – zszywać trzecią? ;)

***

English: Ladies and gentlemen, I started working on a next patchwork project: a single quilt plus a matching pillow. I selected the fabrics: romantic cottons in pink, beige and white. I cut everything up. I started sewing AND THEN it turned out I made a lot of mistakes while cutting my pieces!

Trying to fix my f*ck-up I cut some more fabrics and I ended with one single quilt (for an adult person), one baby quilt, and two pillows. To be honest I could easily make three of them if I added some boarders around… So, I magically multiplied my project. I can see a lot of quilting in my nearest future.

