Tagi

, , , , , , ,

English: Here’s my new sewing machine Janome 423S. I just love it! Before I bought it I had been using 3 other machines & none of them had been so awesome! It really makes my life easier – light, quiet, lots of additional options. It gave me the motivation to set up this blog.

Polish: To moja nowa maszyna do szycia – Janome 423S. Strasznie długo zabierałam się do jej kupna i miałam mnóstwo wątpliwości przy wyborze modelu ale teraz bardzo ją polecam – dużo funkcji, dodatkowych stopek, cicha i lekka. Lata temu uczyłam się szyć na zabytkowym Łuczniku mojej mamy (nie do zdarcia). Potem kupiłam jedną z maszyn Arki – zdecydowanie nie polecam. Potem wróciłam do starego Łucznika. A teraz mam naprawdę porządną maszynę i w końcu mogę prowadzić blog o szyciu.

maszyna do szycia Janome 423S, sewing machine Janome 423S, Janome 423S opinie, Janome 423S recenzja

Janome 423S w walizce chroniącej przed kurzem

Jakie funkcje posiada maszyna do szycia Janome 423S?

– 25 programów ściegowych (w tym ściegi użytkowe, kryte, elastyczne, owerlokowe i ozdobne)
– automatyczne obszywanie dziurki na wymiar guzika
– płynna regulacja długości ściegu (max 4mm)
– płynna regulacja szerokości ściegów (max 5mm)
– wolne ramię – łatwe szycie na okrągło (nogawka, rękaw)
– regulacja docisku stopki (4 pozycje)
– możliwość szycia wstecz (zakańczanie ściegów)
– wyłączany transport
– wbudowany zewnętrzny obcinacz nitek
– wbudowany nawlekacz igły (rewelacja <3)
– możliwość szycia podwójną igłą (szycie dekoracyjne)
– zatrzaskowe mocowanie stopek – SYSTEM MATIC
– chwytacz wahadłowy
– wzmocniona konstrukcja- metalowa obudowa.

Jako standardowe wyposażenie Janome 423S otrzymujemy: stopki – uniwersalną, do zamków, do automatycznego obszywania dziurki i do podwijania; szpulki 3, zestaw igieł, rozpruwacz, wkrętak, oliwiarkę, adapter do ściegu krytego. Kupując moją maszynę dostałam w ramach promocji zestaw 6 dodatkowych stopek.

maszyna do szycia Janome 423S, sewing machine Janome 423S, Janome 423S opinie, Janome 423S recenzja

stopki, szpulki i inne szyciowe przydasie

Maszyna posiada 3 lata gwarancji i instrukcję w języku polskim. Producent obiecuje serwis i gwarancję w całej Polsce ale mam nadzieję, że nigdy nie będę musiała z tego korzystać. Więcej o tej maszynie możecie przeczytać na stronie oficjalnego polskiego dystrybutora Janome. Cena producenta 958zł.

Muszę wyznać,  że jestem zachwycona moją nową maszyną do szycia! Komfort pracy jest nie do opisania! Jeszcze nie przetestowałam wszystkich opcji i stopek ale wierzcie mi – jest warta każdej wydanej złotówki OK, koniec pisaniny. LECĘ SZYĆ!

PS. Po przeszło pięciu latach intensywnego użytkowania 423S postanowiłam przesiąść się na coś bardziej zaawansowanego. Bynajmniej nie dlatego, że coś dolega Janome 423S – co to to nie! Przez 5 lat i 1 miesiąc moja maszyna była u mechanika jeden raz bo rozgiął się drucik naprężacza nici. Jego wymiana kosztowała… całe 15zł. Poza tym – ŻADNYCH problemów. Niech to będzie najlepszym dowodem na to, że opłaca się inwestować w sprzęt DOBREJ JAKOŚCI. 959zł podzielić przez 5 lat daje 191zł – ta kalkulacja mówi sama za siebie. Nie mam najmniejszych wątpliwości, że Janome 423S będzie na chodzie jeszcze przez długi czas. Za kilka lat przekażę ją w spadku mojej chrześnicy, która ma teraz 8 lat i ku mojej radości przejawia zainteresowanie szyciem :). Co w rodzinie to nie zginie, no nie?

maszyna do szycia Janome 423S, sewing machine Janome 423S, Janome 423S opinie, Janome 423S recenzja

Janome 423S

maszyna do szycia Janome 423S, sewing machine Janome 423S, Janome 423S opinie, Janome 423S recenzja

Janome 423S