Tagi

, , , , , , , , , ,

Polish: Melduję, że trwają intensywne prace nad kolejną narzutą patchworkową. I tym razem zamierzam wyrobić się z szyciem w maksymalnie dwa miesiące. Ha! Jaki mam plan ataku? Szyć tak szybko jak się da :). Rozmiar docelowy? Narzuta jednoosobowa, czyli ok 150x190cm. Kolorystyka? Błękit, biel, turkus, beż. Pikowanie? Staram się na razie nie myśleć o pikowaniu bo sami wiecie, że nie jest to moja mocna strona ACZKOLWIEK tym razem zamierzam wypróbować paru udogodnień technicznych. Ale to temat na osobny post.

Na razie udaje mi się utrzymywać dobre tempo pracy. W piątek wybrałam tkaniny i wzór (zaraz go zademonstruję).

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowanarzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowaW sobotę i niedzielę skroiłam materiały na paski o szerokości 1.5″.

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowanarzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowaW poniedziałek zszyłam pierwsze 4 bloczki i wtedy okazało się, że krawędzie bloczków się nie schodzą bo źle ustawiłam igłę. Moja patchworkowa guru Jola kazała mi wszystko spruć i zacząć od nowa. Posłuchałam Joli :/.

Złe ustawienie igły spowodowało, że zapasy szwów były za duże o pół milimetra (tak! PÓŁ MILIMETRA) co razem daje 4-5mm różnicy w każdym małym kwadracie (8×0.5mm) i sprawia, że krawędź całego bloku się nie schodzi tak jak powinna. Nie ma co ukrywać – szycie patchworków wymaga precyzji.

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowa

1 z 4 felernych bloczków, które musiałam spruć

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowa

złe ustawienie igły (Janome 5060DC)

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowa

poprawne ustawienie igły (Janome 5060DC)

We wtorek sprułam 4 w/w bloczki, wyprasowałam szmatki i zszyłam wszystko od nowa. Poprawnie wykonany bloczek wygląda o tak:

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowa

Mam nadzieję, że widzicie różnicę – krawędź bloczku jest idealnie równa. I tak ma być!

W środę i czwartek (czyli do chwili, w której piszę ten post) skończyłam zszywanie ok 80% pasków na „małe kwadraty” będące ćwiartkami każdego z bloków. Sterta zszytych pasków prezentuje się następująco:

narzuta patchworkowa, szycie patchworków, szycie quiltów, błękit + biel + turkus + beż, tkaniny patchworkowe, bawełna patchworkowaW piątek (czyli jutro) zamierzam skończyć zszywanie skrojonych pasków, a w weekend chcę wszystko rozprasować, poprzycinać, i zszyć „małe kwadraty” w bloczki.

Do końca lutego zamierzam zszyć wierzch i zrobić „kanapkę”, a do końca marca – wypikować narzutę. Potem lamówka i gotowe! Taki mam plan. Zobaczymy jak mi pójdzie…

Jeszcze tylko muszę znaleźć coś ładnego na spód, najlepiej we wzory bo wtedy mniej widać usterki pikowania. Jeśli wpadła Wam w oko ładna wzorzysta bawełna w kolorze jasny błękit albo jasny turkus dajcie znać proszę.

PS. Postanowiłam dać drugą szansę Instagramowi. Moje insta fotki możecie obejrzeć TUTAJ. Samo krawiectwo i kreatywne tematy – zero kotów i kuszących zdjęć słodyczy. Słowo honoru :).

***

English: Well well well… I started working on a next big patchwork project and this time I’m gonna be much faster. I’d like to complete it in two months! Am I being overly ambitious? We will see, won’t we?

This time I chose fabrics in a pastele palette of light blue, white, beige and pale turquoise. I the quilt is going to be about 190cmx150cm big. I’m still looking for a nice fabric in a maching colouring to put underside the quilt. Any ideas?

I’ve already cut all my fabrics, and I even put together first four blocks. My new sewing machine Janome 5060DC is simply amazing and it allows for very precise sewing but you know, when you make quilts, even half a millimetre counts.

So, ladies and gentlemen keep your fingers crossed and check my new account on Instagram!