Tagi

, , , , , , , , , , ,

Polish: Zapraszam na recenzję mojej nowej maszyny do szycia – Janome 5060DC. Jesteśmy razem od dwóch miesięcy i krótko mówiąc jestem nią oczarowana i bardzo dobrze mi się z nią pracuje. Uzbrojona w 5060DC i stopkę z górnym transportem nie boję się żadnego wyzwania krawieckiego! W czasie minionych 8 tygodni szyłam na niej prawie codziennie z wyłączeniem dni, kiedy to zapadłam na przetaczającą się przez miasto zarazę, więc miałam okazję dobrze przetestować jej możliwości.

janome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DCjanome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DC

janome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DC

w schowku z przodu trzymam niezbędne akcesoria

Dlaczego wybrałam ten model? Chciałam oczywiście coś od Janome i wahałam się pomiędzy TXL607, a 6030DC. Najbardziej zależało mi aby moja nowa maszyna miała stolik powiększający pole pracy oraz więcej typów dziurek, bo tych właśnie rzeczy brakowało mi w Janome 423S, na której szyłam przez ostatnie 5 lat. W tym samym czasie jedna z moich ulubionych blogerek ViolettaZ zainwestowała w Janome 6030DC i była nią zachwycona. Widząc jakie cuda szyje Viola prawie kupiłam ten sam model. W ostatniej chwili dowiedziałam się, że Janome udoskonaliło 6030DC i w ten sposób powstał nowy model czyli 5060DC. No i wtedy zapadła decyzja.

Główne cechy Janome 5060DC:

– 60 programów ściegowych
– 7 rodzajów automatycznego obszywania dziurek !!!
– płynna regulacja długości i szerokości ściegów
– automatyczne obcinanie nici + 2 obcinacze zewnętrzne na obudowie
– regulowany docisk stopki
– precyzyjna regulacja prędkości szycia
– przycisk START/STOP dający możliwość szycia bez rozrusznika nożnego
– automatyczne ryglowanie !!!
– wolne ramię – łatwe szycie na okrągło (nogawka, rękaw)
– wyłączany transport
– 7 – stopniowy mechanizm transportu (można rozpocząć szycie od samego brzegu materiału)
– wbudowany nawlekacz igły
– możliwość szycia podwójną igłą
– chwytacz rotacyjny
– w wyposażeniu znajduje się m.in. 7 stopek, stolik powiększający pole pracy oraz twarda walizka

janome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DC

stopki dołączone do Janome 5060DC

janome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DC

stolik powiększający pole pracy – nie wiem jak bez niego żyłam!?

janome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DC

twarda walizka chroni maszynę przed kurzem

Szczegółowy opis wszystkich funkcji i wyposażenia 5060DC znajdziecie na stronie polskiego dystrybutora firmy Janome. Maszyna ma 3 lata gwarancji i kosztuje 1999zł. Jest to model z tzw średniej półki cenowej.

Tak wyglądają ściegi Janome 5060DC:

janome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DCjanome 5060DC opinie, janome 5060DC recenzja, janome 5060DC review, janome 5060DC opinion, janome 5060DC szycie, dobra maszyna do szycia, świetna maszyna do szycia, maszyna do szycia janome 5060DC

Przez 2 miesiące posiadania tej maszyny, uszyłam na niej:

  • czerwono-białe poduszki patchworkowe -> KLIK
  • niebiesko-biało-beżowe poduszki patchworkowe *
  • wielką niebiesko-biało-beżową narzutę patchworkową -> KLIK (obecnie kończę jej pikowanie)
  • brązowe poduszki z aplikacjami *
  • czarną minispódnicę z ćwiekami -> KLIK
  • białą koronkową bluzkę -> KLIK
  • lnianą sukienkę dla Pauli *
  • spódnicę safari z kieszeniami *
  • wykonałam też szereg mało atrakcyjnych acz niezbędnych przeróbek krawieckich nadszarpniętej zębem czasu odzieży.

* zdjęcia tych rzeczy dopiero ukażą się na blogu. Poza tym wszystkie rzeczy pokazywane na blogu LRT od lutego 2015 powstają właśnie na 5060DC.

Największe zalety Janome 5060DC:

  • dzięki precyzyjnej regulacji docisku stopki oraz zastosowaniu odpowiednich stopek (np z górnym transportem, teflonowej, itp) maszyna zszyje wszystkie tkaniny. Przetestowałam szycie różnych grubych kombinacji (6 warstw cienkiego filcu, przyszycie lamówki skórzanej do 2 warstw dżinsu, itp), cienkich tkanin (podszewki, koronki, itp) oraz dzianin (dresówki, T-shirtowe dżerseje, dzianiny swetrowe). Wszystko udaje się zszywać bez problemu.
  • pięknie pikuje patchworki zarówno z wolnej ręki (stopka do pikowania/cerowania + wyłączone ząbki transportera) i po prostej (stopka z górnym transportem + włączone ząbki transportera). Ale używajcie do tego dobrych nici do maszyny, a nie badziewia z Biedronki bo przeżyjecie moment paniki – ja go przeżyłam i aż zadzwoniłam do serwisu. Tak tak.
  • bardzo prosta w użytkowaniu! Opanowanie obsługi zajęło mi pół wieczora, czyli może ze 2 godziny. To NIE jest model, przy którym trzeba cały czas siedzieć z nosem w instrukcji. To jest maszyna, przy której siadasz i szyjesz!
  • powalająca dokładność szycia! Szerokość ściegu można wyregulować z dokładnością do 0,5mm, a długość ściegu – 0,2mm. Tak wyglądają moje styczne w quilcie w miejscu zszywania kwadracików mających 2,5cm. IDEALNA PRECYZJA <3.
  • maszyna robi perfekcyjnie równe dziurki, nawet na tzw trudnych tkaninach.
  • fajne ściegi dekoracyjne, m.in. szpulki i nożyce, które chwycą za serce każdą krawcową.
  • automatyczny obcinacz nici – wielka oszczędność czasu oraz nitki.
  • automatyczne ryglowanie ściegów czyli zakańczanie ich poprzez kilkukrotne wbicie igły w to samo miejsce – znowu wielka oszczędność czasu.
  • maszyna bardzo cicho pracuje. Przeprowadziłam test porównawczy z Janome 423S i jest wyraźnie cichsza (choć i 423S wcale do głośnych maszyn nie należy).
  • maszyna jest bardzo porządnie wykonana i widać po niej legendarną japońską jakość, z której słynie Janome.

Wady Janome 5060DC:

  • brak możliwości szycia dużymi szpulkami. Bolec na nić górną zamontowany jest poziomo i nie można zmienić tego ustawienia. ALE znalazłam sprytny sposób jak obejść ten problem – zainwestowałam całe 20zł i zakupiłam na Allegro stojak na dużą szpulę, który ustawiam za maszyną :). Jeśli macie w domu jakąś złotą rączkę na pewno zrobi Wam taki stojak w 15 minut. Wszakże to tylko kawałek grubego drutu i maleńka deseczka.

Podsumowując – WARTO!

Gwarantuję, że będziecie zadowoleni z tej maszyny – bajeczny komfort pracy :). Posiada mnóstwo przydatnych funkcji i daje wiele możliwości krawieckich. Moim zdaniem, jest tak łatwa w obsłudze, że nawet totalni nowicjusze dadzą sobie z nią rady. Przez kilkanaście lat mojej krawieckiej przygody szyłam już na wielu maszynach, firmowanych przez różnych producentów, i powiem Wam jedno – kiedy zasiądziecie przy tej idealnej dla Was maszynie od razu to poczujecie. Zdaję sobie sprawę z tego, że nie jest to najtańsza maszyna na rynku ale to inwestycja, która się opłaci, zwłaszcza jeśli dużo szyjecie.

***

English: If you wonder how is my new sewing machine doing I’m happy to present you a short review of Janome 5060DC. I’ve been successfully using it for two months and I’m completely in love with it. I made a ton of stuff using it, and everything you see on LRT blog after February 2015 is made with Janome 5060DC.

I decided to upgrade mostly because I wanted something more advanced than Janome 423S which I’d been using for the last five years. As I like making clothes I needed more types of button holes and the table which gives you more working space while you sew or quilt.

To check out a complete list of Janome 5060DC’s  functions and equipment visit the website of Janome -> CLICK. But I quess you can have a pretty good idea just looking at the photos above.

The biggest advantages of Janome 5060DC:

  • it sews both thin and thick fabrics, and even various jerseys, without any problems. Sometimes it’s better to use a special foot for difficult fabrics but the final result is always very good.
  • it quilts like a dream :) of course, you have to use an appropriate foot.
  • very easy to work with – you don’t need to read the instruction all the time. I dare say even complete beginners won’t have any problems with it.
  • it allows for the perfect precision both at sewing regular stitches and making button holes. Do you see the photo above where I present my perfectly even 1″ squares put together in a quilt? I wouldn’t be able to do that with my previous sewing machine!
  • lovely decorative stitches.
  • very quiet!
  • well-made – you can say it’s the famous Japanese quality :)
  • automatic thread cutter + two outside thead cutters.
  • automatic beginning and ending stitches in a secure way which prevents unintentional undoing stitches.

Disadvantages of Janome 5060DC:

  • you can’t sew with big spools as there is only one horizontal spool pin BUT you can buy (or make) a simple spool stand and then your problem is solved. You just put your big spool on the stand, place it behind the machine, and then thread the machine in a regular way. Easy peasy lemon squeezy.

All in all, I really recommend Janome 5060DC for all sewing enthusiasts. It’s a versatile and sturdy equipment which you can use and love for many years. And it’ll love you back.